චක්‍රීකරණය මම දැකපු හැටි..!


පි කොයිතරම් චක්‍ර ගැන අහලා තියෙනවද?
පුංචිම කාලෙ ඉගෙන ගත්ත ජල චක්‍රය මතකද? ආ....එතකොට ඊට ටිකක් ලොකු කාලේ ඉගෙන ගත්ත නයිට්‍රජන් චක්‍රෙ,ඇයි කාබන් චක්‍රය......
 
විද්‍යාව මේ චක්‍ර උගන්නද්දි  ආගමෙන් අපිට උගන්වනවා "සංසාර චක්‍රය"
 

මං ඔය කිව්ව චක්‍ර ඉගෙන ගන්න සෑහෙන කාලෙකට කලින්, (ඒ කියන්නෙ පොඩි එකා කාලේ හරිද ) අම්මා උගැන්නුවා චක්කරේ. මතකයි දැනුත් චක්කරේ වැරද්දලා ඇනපු ටොකු එහෙම..

ඔය කාලේ සිද්ධ වුණු පොඩි සිද්ධියක් මතක්  වුණා මේ ළඟදි දවසක. ඒක මතක් වෙන්නත් හේතුවක් තියනවා. ඒවා පස්සට හොඳේ. මතක් වුණු වෙලාවෙම කියලා ඉන්නම්කො. නැත්තම් අමතක වෙනවා.
  


ඔය දවස් වල තමා අපේ ඉස්කොලෙ ඉතිහාසය මිස් පෘථිවිය ගැන කියලා දෙද්දි කිව්වෙ පෘථිවිය තමා වටේ චක්‍රීයව කැරකෙනවා කියලා. අංශක ගානක ආනතියකින්ලු කැරකෙන්නෙත් කියලා මිස් කිව්වා.

ඔය කතාව එදා මට හරියට තේරැනේ නෑ. ඔහොම කැරකෙනව නම් අපි කොහොමද මෙහෙම ඉන්නෙ? අපිවත් විසිවෙන්න එපෑ.මට හිතුනෙ එච්චරයි. (ඒ කාලෙ මට පොඩි නිසා,නැතුව මොළේ අඩුවක් පාඩුවක් හින්දා නෙමේ ඔන්න)

ඕක මං එදා දවසම කල්පනා කර කර ඉදලා ගෙදර ගිහින් අයියගෙන් ඔය ගැන අහලා බැලුවා.

"  ඇයි මලේ, හඳත් පෘථිවිය වටේ කැරකෙනවා නෙ''

ලැජ්ජා වෙන්නෙ මොකටද, මට මේ මොනවත් හිතා ගන්න බැරි වුණා ඒ දවස් වල. 

අයියා ඕක කියපුවහම මට හිතුණ එකම ප්‍රශ්ණෙ තමයි පෘථිවිය තමා වටේ කැරකෙද්දි කොහොමද හඳ පෘථිවිය වටේ කැරකෙන්නෙ කියලා.

පහුවදා ග්‍රහ ලොක ගැන ඉතිහාසය පාඩම.

" ළමයි, පෘථිවියයි,හඳයි ඒ කියන්නෙ අපි දෙගොල්ලොම ඉර වටේ චක්‍රීයව කැරකෙනවා. ඒ විතරක් නෙමේ අනිත් ග්‍රහ ලෝකත් චක්‍රීයව කැරකෙනවා ඉර වටේ."

මිස් බොඩ් එකේ ග්‍රහ ලෝක ඇඳලා පෙන්නුවා යාන්තමට වගේ මතකයි. ඒත් මට හරියට තේරැණ් නෑ. අනිත් ළමයිට තේරැණාද කියන්න මං දන්නෑ. මං අහන්න ගියෙත් නෑ.

කොහොමින් කොහොම හරි ඔය සිද්ධියෙන් පස්සෙ මං සෑහෙන්න ඔය ගැන හෙව්වා. දවසක් අයියගෙ පොත් මේසෙ තිබුණු විදුසර පත්තරේ පෝස්ටරයක ග්‍රහ ලෝක ගැන විස්තරයකින් මට ඔය කතාව හරියටම තේරැණා.
ඒ සිද්ධිය එතනින් ඉවර කරමුකො. දැන් කියන්නම් ඕක මතක් වෙන්න හේතුව.

මෙහෙමයි, අපේ තිස්ස සර්ගෙ Bio Class එකේ දුන්නු Tute එකක මෙන්න මෙහෙම කතාවක් තිබුණා. ඒක කියවපුවට පස්සෙ තමා මට අර කලින් සිද්ධිය මතක් වුණේ. ඔයාලටත් කියවන්න පහළින් දාන්නම් ඔන්න.


අපි කොයිතරම් චක්‍ර පිළිබඳව අහල තියෙනවද? පුංචිම කාලෙ ඉගෙන ගත්ත ජල චක්‍රය මතකද?එතකොට නයිට්‍රජන්  චක්‍රය,කාබන් චක්‍රය......
විද්‍යාව මේ චක්‍ර උගන්නද්දි  ආගමෙන් අපිට උගන්වනව "සංසාර චක්‍රය".බලාගෙන ගියාම අපේ මහපොළොව තමා වටේ කැරකෙනවා.එහෙම කැරකෙද්දි හඳ අපේ වටේ කැරකෙනවා.ආයෙමත් අපි දෙගොල්ලොම ඉර වටා චරක්‍රීයව කැරකෙනවා.අපේ සූර්යයත් එක්ක මුළු ග්‍රහ මණ්ඩලයම විශ්වය තුළ කැරකෙනවා.
ඒ විතරක් නෙමෙයි.කැරකෙන පෘථිවිය උඩ අපි එහෙ මෙහෙ කැරකෙනවා.අපි එහෙම කැරකෙද්දි අපේ ඇගේ තියෙන සෛල වල සෛල ප්ලාස්මය න්‍යෂ්ටිය වටේ කැරකෙනවා.
ඒ නිසා චක්‍රීයකරණය කියන්නෙ විශ්ව ධර්මතාවයක්.සෛල වලත් සෛල චක්‍රය කියලා ක්‍රියාවලියක් තියෙනවා.


ඊට පස්සෙ තියෙන්නෙ සෛල චක්‍රය ගැන විස්තරයක්.ඒක ඕනෙ නෑනෙ නේද.


ඔයාලටත් හිතන්න යමක් තියෙන්න පුළුවන්.ඒ නිසයි මේ Post එක ලිව්වෙ ඔන්න. 



චක්‍රීකරණය කියන්නෙ විශ්ව ධර්මතාවයක්. 
ඒක ඔයාට, මට, අපි හැමෝටම පොදු දෙයක් .

Comments

  1. තිස්ස සර් facebook ඇවිල්ලා.
    මං Link එකක් Post එකේ දැම්මා ඔන්න.

    ReplyDelete
  2. ඔව් හැමදේකම වගේ චක්‍රීය බවක් තියෙනවා නොවැ

    ReplyDelete
    Replies
    1. චක්‍රීය බව නැත්තෙ මොනවගෙ දේවල් වලද කියලා හිතල බලපුවහම එහෙම දෙයක් නෑ කියලමයි මගෙ හිතනම් කියන්නෙ

      Delete

Post a Comment

හැම තප්පරයක්ම මට වගේම ඔයාලටත් වැදගත් කියලා දැන දැනත් අදහසක් ලියලා යන්න ඕනෙමයි කියලා මට කියන්න බෑ. කැමතිනම් විතරක් ලියන්න

Popular posts from this blog

මිනිස් සිරැර සහ එහි යථා ස්වභාවය

ඔන්චිල්ලාව

මගේ මැණිකේ..