19 December 2011

Before the Dawn

Codes වලට හිරවෙලා ඉඳලා මමත් දැන් Program එකක් වෙලාද මන්දා. හිතට නිර්මාණාත්මක හැඟීම් ගලා ඒම බින්දුවටම බැහැල වගේ.

ඉස්සර ඒ කියන්නෙ මේ Blog එක පටන් ගත්ත කාලෙ එක එක ජාති වල  නිර්මාණාත්මක හැඟීම්  හෙනට තිබ්බා.සමහරක් ලිව්වා. Expresses එකක් වුනත් නිර්මාණාත්මක විදිහට කෙටුවනෙ ඉස්සර. මේ Programing වලට බැස්සට පස්සෙ නිර්මාණාත්මකව ඒ කිව්වෙ creative විදිහට ලියන්න මොකක්ද වගේ.ඒ හින්දා ආයෙම යන්න හිතුව පරණ පුරැදු විදිහට.


කලින් Post එකක කෙටුවනෙ ඉයන් ගෝලර්ගෙ ජීවිත කතාව ඉයන් ගෝලර්ගෙ.දැන් කියන්න යන්නෙත් ඒ වගේ ජීවිත කතාවක් ගැන වුණාට මේක පොතක්.


මෙහෙමයි..පොතේ තියෙන්නෙ වාං ශියාඕ-හෝ කියන චීන ජාතික කම්කරැවගෙ ජීවිත කතාව.ජීවිත කතාවක් වුනත් මේ කතාවෙන් කියවෙන්නෙ චීන කොමියුනිස්ට් පක්ෂය එක්ක සම්භන්ධ වුණු සිදුවීම් පෙළක්.පොතේ නම තමයි "Before the Dawn'' . මේ පොත සිංහලට පරිවර්තනක් තියනවා. ලියලා තියෙන්නේ උපාලි අභයඝගුණවර්ධන කියන ලේඛකයා.මුල් පොත චීන ජාතික ලේඛකයෙක් වන චාඕ ත්සු ගෙ. 1994 දි තමයි මේ පොත ලංකාවෙ මුද්‍රණය කලේ ප්‍රජා ප්‍රකාශකයෝ.


1920 ගණන් වල චීනය කායි ශෙක්ගේ නායකත්වයෙන් කුඹමින්තාං පාලනය යටතේ තමයි තිබුණෙ.ඇත්තම තිව්වොත් මේ කාලෙ චීනයෙ මිනිස්සු නොමරා මැරැවා.මම වැඩ්ඩා වගේ මේවා කියන්නෙ ඒ කාලෙ හිටිය හින්දා කියලත් හිතෙයිද මන්දා.පොතේ තියන කරැණු තමයි මේවා.ඉතින් මේ ප්‍රතිගාමී පාලනයෙන් චීනය එහෙමත් නැත්නම් තමන්ගෙ මව් බිම බේරා ගන්න කොමියුනිස්ට්වාදීන් විශාල සටනක් කලා.අරමුණ හොඳයි නම් කවුරැ සටන් කලත් කමක් නෑ කියන එකයි මගේ හැඟීම නම්.


කාතාව පටන් ගන්නෙ වාං ශියාඕ-හෝ ගෙ ලමා කාලෙන්. පරිච්ජේද 18 ක් ඔස්සේ දිග ඇරෙන මේ ජිවිත කතාවෙ මම ආසම "දින නවයයි-රෑ අටයි" කියන පරිච්ජේදයට.1945 අගෝස්තු 15 වෙනිදා ඇමරිකාව ජපන්නුන්ගෙන් චීනය අල්ල ගත්තා.එතනදි  වාං ශියාඕ-හෝ වැඩ කරපු විදුලි බල කම්හලත් ඇමරිකා පාලනයට ගත්තා.ජපන්නුන්ගෙන් එක එක විදිහෙ කරදර වලට අහුවුණු කම්කරැවෝ මේකට කැමති වුනත් වැඩි දවසක් ගියේ නෑ කට්ටියට තේරැණා ජපන්නුන්ගෙයි ඇමරිකානුවන්ගෙයි වැඩි වෙනසක් නැති බව.කම්කරැවෝ තොග පිටින් කම්හලෙන් අස්කලා.මේ නිසා කම්කරැවො සේරම එකතු වෙලා එක දිගට දවස් 9ක් කම්හල ඇතුලෙම වැඩ වර්ජනය කලා.


මම මෙහෙම එක දිගට කතාවක් වගේ ලිව්වට මේ කතාව ඊට වඩා වෙනස් හොඳේ.තුට්ටු දෙකේ බොළඳ novel එකකට වඩා දාස් ගුණයක් වටින පොතක්.මේ පොතේ පිටපත් දැන් කොහෙන්වත් හොයා ගන්න නෑ.මටත් හම්බ වුණේ අපේ පන්සලෙන්.දැන් මේ පොත මට තමයි අයිති.පොත ගන්න කෑව කට්ට වෙනමම Post එකක ලියන්න වෙයි.
වාං ශියාඕ-හ තමයි කම්කරැවන්ට නායකත්වය දෙන්නෙ මේ සටනෙදි.තමන්ගෙ ජිවිතය ගැනවත් නොතකා එයා මේ සටන කරන හැටි ලස්සනට ලියලා තියනවා.අන්තිමට තමා දුක හිතෙන්නෙ.වාං ශියාඕ-හෝ ව දේශදෝහියෙක් හැටියට අල්ල ගන්නවා ආණ්ඩුව.නොසෑහෙන වද දෙනවා.කොහෙමින් කොහොම හරි  වාං ශියාඕ-හෝ ව දේශපාලන හිරකාර‍යෙක් විදිහට බොරැ නඩුවකුත් අස්සලා මරනවා.


මම ඔය හරිය කියවද්දි අඩනවා. අපෝ..ලැජ්ජා නැද්ද කියලා අහයි ඔයාලා.ඒ මට ලාජ්ජා නැති හින්දද කියන්න මං දන්නෑ.


වාං ශියාඕ-හෝ ගෙ බිරිඳ ගැනත් මේ වෙලාවෙ මතක් කරන්න ඕනෙ.එයාගෙ ලියුමකුත් කියනවා පොතේ මුලම.දැන් කාලෙ එහෙම බිරිඳක් හොයා ගන්න මේ ලෝකෙන්නම් බැරි වෙයි.පුදුම හිතෙනවා එයාගෙ ලියුම කියවපුවහම.


වාං ශියාඕ-හෝ හිරේ ඉන්දැද්දි ලියපු අන්තිම ලියුම මම පහළින් දැම්මා.මේක ලියලා තියෙන්නෙ මැරෙන්න දවසකට කලින්.


යුක්ති ගරැක සිත් ඇත්තනි,ඔබ සුවපත් වෙත්වා! යුක්තියේ ව්‍යායාමය උදෙසා සටන් කරන්න!අනාගතය දීප්තිමත් ය.එය ඔබ හැමට අත වනයි!උවමනා කරන්නේ ඔබ දැඩි ලෙස සටන් කිරීමයි!   
                                                         වාං-ශියාඕ-හෝ,                                                       "සැප්තැම්බර් 25,සතුරා විසින්  ඝාතනය කරනු ලැබීමටපෙර."

(ප.ලි- මං ළඟ කැමරාවක් නැති හින්දා පොතේ Photo එකක් ගන්න විදිහක් නෑ.කැමරාවක් ගත්ත දවසට Photo දාන්නම්)

2 comments:

  1. පොත කියවලාම බලන්න වෙනවා. සැප්තැම්බර් කිට්ටු වෙද්දී ගන්න ඕනේ පොත් ලිස්ට් එකක්ම හැදිලා තියෙන්නේ

    ReplyDelete
  2. ඇත්ත කියවන්නම ඕනෙ.සමහර විට අලුත් සංස්කරණයක් ගහලා ඇති.මගෙ පොත නම් ගොඩක් පරණයි දැන්.හමුබුනේ නැත්නම් කියන්නකො.

    ReplyDelete

හැම තප්පරයක්ම මට වගේම ඔයාලටත් වැදගත් කියලා දැන දැනත් අදහසක් ලියලා යන්න ඕනෙමයි කියලා මට කියන්න බෑ. කැමතිනම් විතරක් ලියන්න

.